Iratkezelési szabályzat
Iratkezelési szabályzat
Minden közfeladatot ellátó iratképző szervnek saját iratkezelési szabályzattal, illetve annak mellékletét képező irattári tervvel kell rendelkeznie. Ennek pontos részleteit a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény 9–10. §-ai és a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Kormány rendelet határozza meg.
Ezeken túl az alábbi jogszabályok tartalmazzák az egyes szervtípusok iratkezelési szabályzatával és irattári tervével kapcsolatos rendelkezéseket, mintákat:
1. Kormányhivatalok:
2. Bíróságok:
o a bírósági ügyvitel szabályairól szóló 14/2002. (VIII. 1.) IM rendelet;
o 17/2014. (XII.23.) OBH utasítás a bíróságok egységes iratkezelési szabályzatáról.
3. Ügyészségek:
o az ügyészi szervezet iratkezelési szabályzatáról szóló 26/2018. (XII. 28.) LÜ utasítás.
4. Nevelési-oktatási intézmények:
o 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet.
5. Önkormányzatok:
o 78/2012. (XII. 28.) BM rendelet.
6. Nemzeti Adó- és Vámhivatal:
o 1/2022. (I.15.) NAV utasítás.
7. Rendőrségek:
o 40/2017. (XII.29.) ORFK utasítás az Iratkezelési Szabályzatról.
Az elkészült, az MNL Somogy Vármegyei Levéltára illetékességi körébe tartozó iratkezelési szabályzatok előzetes véleményezésre megküldhetők Kiss Norbert Péter főlevéltáros, igazgatóhelyettes kollegánknak a kiss.norbert.peter@mnl.gov.hu e-mail címre.