Kutatószolgálat
Időpontfoglalás: ITT
Tisztelt Kutatóink!
A Magyar Nemzeti Levéltár (MNL) 2022. január 1-től minden kutatótermében bevezeti az online beiratkozást. Ettől az időponttól kezdve a hagyományos, papíralapú beiratkozás lehetősége megszűnik. Az E-beiratkozás folyamatáról, lépéseiről a következő linkre kattintva találnak bővebb tájékoztatást: https://mnl.gov.hu/e_beiratkozas
Az online beiratkozás az MNL-ben kötelező, így kérjük, a kutatás gördülékeny és hatékony megkezdése érdekében már a levéltár felkeresése előtt, otthonról iratkozzanak be.
A Magyar Nemzeti Levéltár 2022. január 1-től tovább bővíti azoknak a szervezeti egységeinek és kutatótermeinek a sorát, ahol az iratanyag kikérése online, az Elektronikus Levéltári Portálon keresztül történik. Ezen kutatótermekben ettől az időponttól kezdve a hagyományos, papíralapú iratanyag-kikérés lehetősége megszűnik. Az E-kikérés folyamatáról, lépéseiről, valamint az érintett kutatótermekről a következő linkre kattintva találnak bővebb tájékoztatást: https://mnl.gov.hu/e_kikeres
Tájékoztatjuk Önöket továbbá, hogy a Magyar Nemzeti Levéltár Pest Megyei Levéltárának budapesti kutatószolgálata a következő nyitvatartási időben várja látogatóit:
Hétfő: 8:00 – 15:30
Kedd: 8:00 – 15:30
Szerda: 8:00 – 15:30
Csütörtök: 8:00 – 15:30
Pénteken, szombaton és vasárnap zárva.
Levéltárunk pénztárának nyitvatartási rendje (fotójegyek és másolatok kiadása, kiadvány értékesítés) a következőképpen alakul:
Hétfő – Csütörtök: 09:00 – 11:00, 13:00 - 15:00 Péntek – Vasárnap: zárva.
A kutatás előzetes regisztrációhoz kötött, regisztrációs igényüket az INNEN elérhető űrlap kitöltésével nyújthatják be. Kérjük, hogy időpontfoglalási szándékukat a kutatás tervezett napja előtt új raktári kérés esetén legalább 5 munkanappal, kint lévő iratanyag, valamint számítógép használat esetén legalább 2 munkanappal nyújtsák be. Az űrlap kitöltése nem jár automatikus megerősítéssel. Kérjük, minden esetben várják meg munkatársunk visszaigazolását a lefoglalt időponttal kapcsolatban. A kérések feldolgozása időrendi sorrendben történik. Amennyiben nem kapnak visszaigazolást 2 munkanapon belül, kérjük, tekintsék meg levelezőjük "levélszemét" (spam) mappáját is, mielőtt telefonon vagy e-mailen érdeklődnek. A nyitvatartási időn kívülre vonatkozó foglalásokat semmisnek tekintjük. Egy kutató egyszerre legfeljebb két érvényes időpontfoglalással rendelkezhet - ez szólhat ugyanarra a hétre vagy bármilyen tetszőleges időpontra nyitvatartási időn belül.
Saját íróeszközök (papír, toll, ceruza) használata kötelező.
Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!